#1 2009-06-08 11:54:40

Viper

Gość

Jednostki

Ziemne:

bombardiery -
bezapelacyjny nr.1!! na tle innych jednostek bardzo się wyróżniają, są najlepszą jednostką ofensywną. w przypadku przegranej wróg nabije na nas najmniej wsl, do tego całkiem szybko się budują i nie zajmują dużo miejsca na statach. ich minusy natomiast to szybkość, oraz to, że są też jednostkami dość drogimi ( około 1,5x droższe niż pozostali żołnierze ). jednak patrząc na zalety i tak nie odbiera im to laura najlepszej jednostki do ataku ( o ile nie ogólnie w przypadku wysokiego muru )

giganty - w statystykach są niezłe. całkiem przyzwoita moc względem utrzymania - nadają się zarówno do ataku jak i obrony. jednak na tym się kończą ich zalety. przeciętny koszt budowy, tak samo z czasem budowania w koszarach, bardzo dużo zajmowanego miejsca w szalupach i to co jest ich największą wadą - masakryczny wręcz koszt w ludziach. w przypadku przegranej przeciwnik na nas nabija zawrotną ilość wsl, co czyni je jednostkami kompletnie nienadającymi się na wojny. ogólnie jednostka zaliczyła wielki spadek w dół w porównianiu z wersją 0.2.8

strzelcy - charakteryzują się dość konkretną prędkością poruszania i niezłą wytrzymałością. jednak największą zaletą strzelców jest ich bardzo szybki czas budowy. w połączeniu z całkiem przywoitymi kosztami w surowcach czyni je to idealnym uzupełnieniem bombardierów w akcjach ofensywnych. jak dla mnie strzelcy z bombardierami są jedynym słusznym połączniem na czas wojny dla osób, które lubią prewencyjne ataki zamiast obrony ( jest to porównywalna kombinacja co teraz giganci plus łucznicy - moc oraz wytrzyłość )

piechurzy -
ich zalety to przede wszystkim szybkość, mało zajmowanego miejsca na statkach i bardzo tani koszt budowy. taka kombinacja czyni je dobrymi jednostkami na codzienny farming. niestety piechurzy zostali też obdarowani niezwykle długim ( relatywnie ) czasem budowy, przez co tracą atut, który do tej pory bardzo w nich ceniono - dorabianego na szybko przed bitwą mięska armatniego. do tego pamiętajmy, że teraz wyżej klasyfikowane jednostki atakujące ( bombek i strzelec ) mają możliwość zabicia oponenta jednym strzałem, czym niestety piechurzy pochwalić się nie mogą. tak więc w walce o uzupełnienie bombardierów tracą miejsce na rzecz marksmanów

hoplici -
najlepsza jednostka defensywna! bardzo duża wytrzymałość połączona z niskimi kosztami budowy i umiarkowaną stratą wsl podczas przegranej. niestety bardzo wydłużył się czas ich budowy oraz zajmują najwięcej miejsca na statkach w przypadku ich przenoszenia, co jeszcze dobitniej podkreśla ich defensywny charakter. jednak jakby nie patrzeć w tej wersji nie ma lepszej jednostki do obrony i wszystkim, którzy stawiają na zdobycie wsl za wysokim murem polecam tych właśnie wojaków

łucznicy - przebijają hoplitów prędkością, szybszym czasem budowy oraz mniejszą ilością miejsca zabieraną podczas załadunku. jednak hoplici kosztują mnie surowców, są znacznie bardziej wytrzymali oraz mają lepszy bilans mocy do kosztów utrzymania. patrząc na przeznaczenie łuczników ( typowa jednostka obronna ) przewaga nad hoplitami drastycznie spada, gdyż prędkość ma w przypadku obrony drugorzędne znaczenie, podobnie jak ilość zajmowanego miejsca. jak dla mnie jedynym słuszym rozwiązaniem dla obrońców w wersji 0.3.0 dalej pozostają sami hoplici

żyrokoptery - nie ma co się rozpisywać. bardzo wysoki koszt budowy, podobnie wysoki czas budowania, średnia moc przerobowa oraz średnia objętość jednostki w szalupach. jedyną ich zaletą jest bardzo duża prędkość poruszania, jednak nie zapominajmy że ładując je na statek nie popłynął szybciej niż hadlówka, która jest od nich wolniejsza. tak więc i ten ich plusik zostaje zawężony jedynie do obrębu wyspy. całkowicie bezużyteczna jednostka, dokładnie tak jak w wersji 0.2.8

procarze -
byli na dnie, zostali na dnie :] ratuje procarzy tylko szybkość oraz niski koszt w budowie jeśli chodzi o surowce ( + niewiele zajmowanego miesca ). na drugiej flance mamy masakrycznie długi czas budowy oraz bardzo kiepską moc przerobową. bezużyteczni!


Podsumowanie:

atak - bombardiery do spóły ze strzelcami ( w proporcji np 50 / 50 )

obrona - hoplici i tylko hoplici

farma - strzelcy / piechurzy

reszta - na śmietnik!



Stati:


parówki z taranem -
jeden z najlepszych dostępnych statków, niezastąpiony w akcjach ofensywnych. jego wielką zaletą ( prócz ataku oczywiście ) jest największa prędkość wśród jednostek pływających. niezwykle szybko budują się w stoczniach, w przypadku porażki przeciwnik także nie nabije zbyt wiele wsl. poza tym zawsze mi się podobał wygląd statków parowych :]

okręty podwodne -
najlepsze statki w grze! sprawdzają się wyśmienicie zarówno w ataku jak i obronie. do tego ich budowa kosztuje niezwykle mało ludzi, co w przypadku bitew ma kolosalne znaczenie - przeciwnik na nas wbije znacznie mniej wls niż w przypadu pozostałych statków. znacznie podwyższoną też ich prędkość, co pozwala przepowadzać szybkie ataki. niestety jak to w przypadku najlepszych jednostek bywa okręt podwodny kosztuje też znanie więcej surowców od pozostałych łodzi, do tego ma dość przeciętny czas budowy. jednak warto pamiętać, że budujemy go używając nie siarki a kryształu co w przypadku znacznego osłabienia pozycji tego ostatniego ( jest mniej potrzebny niż kiedyś ) może stanowić plus na korzyść u-boota. w połączeniu z okrętami parowymi jest to jedyna słuszna kombinacja na pewny sukces na morzu!

moździerze -
pierwszorzędna obrona, bardzo szybki czas budowy - oto główne zalety moździerzy. prócz tego przeciętny możliwy nabity wsl oraz standardowa ilość surowca potrzebna na ich wyprodukowanie. do tego też trzeba pamiętać o bardzo niskiej prędkości tych łajb, jednak w przypadku obrony nie ma ona większego znaczenia. jakby nie patrzeć jest to jednak najlepsza w tej wersji jednostka obronna, nic innego tu powiedzieć nie można


Reszta statków się po prostu  umywa, są kompletnie bezużyteczne. Wszystkie statki prócz okrętu podwodnego ( jednak ten jest na kryształ ) mają te koszta zbliżone. tarany były dnem i zostały, balisty strasznie w tej wersji pogorszono ( podobnie jak gigantów w wojsku lądowym ) i już nie mogą się umywać do moździerzy pod żadnym względem, katapulty są śmiesznym wybrykiem i nijak nie mogą konkurować z pozostałymi statkami a największą zaletą miotaczy ognia jest ich najniższy pułap wydanych surowców przy budowie - poza tym bardzo przeciętnie i w porównaniu z parówkami i podwodnymi wypadają po prostu blado!

Podsumowanie:

atak - okręty podwodne / parówki z taranem ( lepiej te pierwsze, bo mniej wsl i na obronę się nadadzą, ale ogólnie porównywalne )

obrona - moździerze i tylko moździerze, żadna inna jednostka

reszta - na śmietnik!



Jest to opracowane przez pewną Panią;-)


Podsumowanie moje:

Nowa wersja daje nam możliwość wyłomów z których musimy korzystać, dodajmy jeszcze do tego wszystkiego szpiegów którzy robią nam także wyłomy w murach dzięki czemu strzelcy dostają następny bonus:)  Nie zapominajmy także o lekarzach, kucharzach którzy działają tylko na ludzi. Ja osobiście zawsze byłem za armią mieszaną. Co do statków w tej wersji są zupełnie nie potrzebne, wyłącznie do obrony swoich surowców:) Wersja ta daje nam możliwość okupacji, a przecież na każdej wyspie znajdzie się miasto które możemy podbić:)

 

#2 2009-06-08 22:01:39

Alchemist

Administrator

Zarejestrowany: 2009-06-08
Posty: 31
Punktów :   

Re: Jednostki

Kolejna pomocna grafika RW opracowana przez moich sojuszników z Ny (bardziej przydatna w późniejszej części gry):
http://s2.zapodaj.net/images/67336925.jpg


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Flag_of_Greece.svg/20px-Flag_of_Greece.svg.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/archive/1/12/20090618191535!Flag_of_Poland.svg/20px-Flag_of_Poland.svg.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ogt.pun.pl www.narodowo.pun.pl www.coledylanzprouse.pun.pl www.transportpw.pun.pl www.naszeswinkimorskie.pun.pl